fbpx Ekspert eller generalist? | GastroFun.dk

Ekspert eller generalist?

Ekspert eller generalist?
Indholdsfortegnelse

Vi bliver ofte her på redaktionen spurgt om hvad der skal til for at drive et madmedie, hvor især madbloggere fylder mere og mere i mediebilledet.

I forbindelse med dette indlæg, kommer vi med lidt af vores tanker omkring det, især mht. online marketing.

De tre begreber vi arbejder med er følgende:
 

  • Display/bannerannoncer. Vi sælger selv bannerannoncer på siden og man kan købe bannerannoncer andre steder for at få opmærksomhed/besøgende.
  • Facebook og Google Ads. De to store amerikanske internetgiganter sælger annoncer på deres platforme.
  • Søgemaskineoptimering (SEO). Bygge vores hjemmesideplatform op så de store søgemaskiner (Google, Bing etc.) kan finde ens indhold.

 

SEO

En af de vigtigste ting man skal være opmærksom på når man driver en virksomhed er at man ikke kan være ekspert til alle ovenstående områder. Det vi har nævnt her i artiklen er kun begreber inden for online markedsføring og ved siden af det, er det jo et hav af andre fagområder man skal kunne for at drive en virksomhed:
 

  • Have et godt produkt som man optimerer på – i vores tilfælde skrive gode artikler og udvikle gode opskrifter.
  • Bogføring og økonomi. Fakturering af kunder, regnskab osv.
  • Salgsarbejde.
  • PR arbejde.
  • Medarbejderpleje.

 

Generelt er det vigtigste råd vi kan give, at man ikke kan (eller skal) være ekspert inden for alle ovenstående områder. Uddeleger de opgaver som du ikke synes er sjove eller falder dig naturligt. Det kunne f.eks. være bogføring eller Google Ads og SEO.

Kategori
Sociale medier