Få styr på din online markedsføring

Få styr på din online markedsføring
Indholdsfortegnelse

Du har langt om længe fået din hjemmeside eller webshop op at køre. Nu mangler du blot, at der kommer nogle brugere eller kunder forbi. Derfor bør du investere noget tid og nogle penge i at markedsføre dit websted online. Det kan gøres på flere måder, både gennem annoncering på Google, på sociale medier og gennem god SEO. Noget kan du selv gøre, noget skal du have andre til. Læs med her og bliv klogere.

 

SEO

Du kommer et godt stykke af vejen med god SEO, altså søgemaskineoptimering. Det er vigtigt, at dit site er helt med og teknisk opdateret på alle SEO-parametre. Har du givet det et godt domænenavn? En god titellinje? Har du husket at bruge header-hierarkiet i stedet for blot at skrive dine overskrifter med fed? Husk også at skrive alle dine keywords eller søgeord ind i dine tekster. Er dit website mobilvenligt? Mobilvenlige hjemmesider bliver prioriteret først i søgemaskiner som Google. Sørg for, at dine tekster er velskrevne, og at alle dine sider er gode landingssider. Uanset hvilken underside dine brugere lander på gennem søgemaskinerne, så skal de være i stand til at gennemskue, at det netop er dit websted, de er landet på. En sidste ting, som du skal være opmærksom på, er, om du har duplikeret indhold. Duplikeret indhold skal undgås, da Google ikke ser med milde øjne på den slags. Det er vigtigt, at din hjemmeside har sit tekniske fundament i orden, når det bliver indekseret af søgemaskinerne. 

 

Annoncering på Google

Når du har dit tekniske fundament i orden, kan det være nødvendigt også at spytte nogle midler efter din markedsføring. Ikke mindst hvis du eller dit brand ikke er almindeligt kendte i forvejen. Her vil Google Ads, annoncering på Google, være en fordel. Google Ads er det, du ser i form af betalte søgeresultater, når du søger på Google. Det kan tage lang tid at nå langt nok op i Googles søgehierarki, hvis man udelukkende basere sig på organiske resultater. Med annoncering på Google kan du nå meget mere direkte ud til de brugere, der netop interesserer sig for dit site. Samtidig har Google annoncering også den fordel, at den giver dig en masse værdifulde oplysninger om dine brugere, som du kan benytte fremadrettet. Du kan naturligvis prøve dig frem med at annoncere på Google, men som nybegynder kan det virke en smule uoverskueligt at skulle sætte sig ind i. Derfor kan du med fordel kontakte et af de mange bureauer, der specialiserer sig i annoncering på Google. Google Ads er nemlig mere end blot de søgeresultater, som du finder på Google. Det er også en del af den annoncering der er på YouTube, ligesom de findes på rigtig mange blogs.

Sociale medier